18 marca 2016

Pomysł na: brązowy ryż z sosem słodko- kwaśnym


200-300g brązowego ryżu

Sos:

oliwa z oliwek
1/2 pora 
2 marchewki
cebula
1/2 główki czosnku
kukurydza z puszki
ananasy z puszki
natka pietruszki
sól, pieprz
sos słodko- kwaśny (można robić domowy, ja poszłam tym razem na skróty i kupiłam gotowy)
można dodać odrobinę masła dla smaku


Ryż gotujemy do miękkości (zgodnie z informacją na opakowaniu około 20-30 min). Na głębokiej patelce podsmażamy warzywa (drobno skrojoną marchewkę, pora, cebule, czosnek). Gdy warzywa zmiękną dodajemy kukurydzę i ananasa z puszki oraz sos słodko- kwaśny. Dokładnie mieszamy i doprawiamy. Na talerz nakładamy gotowany ryż i polewamy go sosem. Ja tym razem zrobiłam wegetariańską wersję, ale można dodać do sosu pieczonego kurczaka lub tuńczyka z puszki. Szybkie i smaczne danie, doskonałe jako obiad lub kolacja. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz